Celtra – vaikuttavat luovat ratkaisut helposti

Rich Media -mainonnalla tarkoitetaan toiminnallisia mainosmuotoja, jotka voivat sisältää liikkuvaa kuvaa, ääntä, interaktiivisia elementtejä tai vaikka pelillisyyttä. Huomiota herättävät ja näyttävät kampanjatoteutukset kiinnittävät käyttäjän huomion ja niiden parissa käytetään enemmän aikaa.

Celtra on pilvipohjainen ohjelmisto dynaamisten Rich Media -mainosten luomiseen. Celtran avulla voidaan toteuttaa täysin uudenlaisia kampanjaratkaisuja tai rikastaa perusmainosmuotoja uusilla elementeillä. Se on helppokäyttöinen työkalu, jolla luovat tuotannot syntyvät ketterästi, ilman koodausta. Kyseessä on suunnittelijaystävällinen ohjelmisto, jonka käyttäminen on intuitiivista, ja ennen kaikkea hauskaa!

Alma Media & Alma Brand Studio on Celtra-ratkaisuiden edelläkävijä Suomessa. Celtrassa luovuudelle ei ole määriteltyjä raameja, vaan työkalulla pystytään vastaamaan vaativimpiinkin tarpeisiin. 

Tutustu luoviin ja tulosten valossa loistavasti toimineisiin toteutuksiin täällä.

Olisikohan tällainenkin mahdollista?

Usein kuulee sanottavan, että kaikki on jo keksitty, mutta me olemme tästä Alma Brand Studiossa eri mieltä. Vahvuuksiimme kuuluu laatikon ulkopuolella ajatteleminen ja aloitammekin usein pohdinnat kysymyksellä: Olisikohan tällainenkin mahdollista? Innostumme asiakkaidemme tuotteista ja palveluista, ja juuri oikeisiin tarpeisiin ideoiduista luovista ratkaisuista! 

Alma Brand Studiossa Celtrasta ja Rich Media -mainosratkaisuiden kehityksestä vastaa Kimmo Kuusisto. Celtraneuvokseksikin tituleerattu Kuusisto on konsultoinut satoja Alman asiakkaita vuosien varrella ja jakaa nyt muutaman vinkin mainostajille.

Celtraneuvoksen vinkit mainostajille:

  1. Video toimii hyvin display-mainonnassa
    Liikkuva kuva kiinnittää käyttäjän huomion 1.3 kertaa paremmin kuin staattinen aineisto. 
    Muista kuitenkin pitää videot mahdollisimman lyhyinä, 6-15 sekunnin pituisina. Tutkitusti alle 15 sekunnin videot katsotaan loppuun paremmin kuin pidemmät. Mainonnassa käytettävän videon tulee toimia myös ilman ääntä.
  2. Kahden sekunnin sääntö
    Ensimmäiset kaksi sekuntia ovat tärkeimmät – mainostajalla on kaksi sekuntia aikaa kiinnittää katsojan huomio, ennen kuin peli on menetetty. Kiinnitä siis erityistä huomiota ensimmäisiin sekunteihin, ja toistoon valitsemassasi kanavassa.
  3. Lisää mainokseen vuorovaikutteisia ja aktivoivia elementtejä
    Vuorovaikutteiset ja aktivoivat elementit mainoksessa sitouttavat käyttäjiä 3 kertaa tehokkaammin kuin mainonta, jossa ei ole aktivointia.
  4. Kokeile rohkeasti!
    Kokeile rohkeasti erilaisia Rich Media -ratkaisuja, oli sitten kyseessä videoparaati, tuotekaruselli, digikuvasto, hotspot-banneri, chat-banneri tai vaikkapa raaputettava kuponki. Hyödynnä Alma Brand Studion asiantuntijuutta – yhdessä löydämme juuri oikean ratkaisun kampanjallenne. Alman analytiikan avulla pääsemme myös nopeasti kiinni siihen, mikä toimii ja mikä ei. Helppokäyttöinen hallinnointityökalu mahdollistaa kampanjan optimoimisen ja tulosten parantamisen jo kampanjan aikana.

Tutustu ensin luoviin ja tulosten valossa loistavasti toimineisiin toteutuksiin täällä. Varaa sitten 45min Celtra Creative Session Kimmo Kuusiston kanssa ja inspiroidu!

Kimmo Kuusisto

Alma Brand Studio, AMR

Luova suunnittelija, Rich Media -mainosratkaisut

etunimi.sukunimi@almamedia.fi